Combat Mission Final Blitzkrieg (CMFB), Batı Müttefiklerini Almanya sınırındaki savaşlar boyunca ve Reich'ın kalbine kadar takip ediyor. Oyun, Bulge Muharebesi'nin Amerikan sektörüne odaklanarak Ekim 1944'ten Ocak 1945'e kadar olan zaman dilimini kapsamaktadır.
Combat Mission Final Blitzkrieg, ana odak noktası kış dönemi olan Bulge Muharebesi ile Almanya sınırındaki ünlü savaş alanlarını yeniden ziyaret etmenize olanak tanır. Bu, Wehrmacht'ın taktiksel düzeyde hala oldukça yetenekli olduğu, ancak kendisine karşı sıraya giren Amerikan kuvvetleriyle oldukça eşit bir şekilde eşleştiği bir zaman ve yerdi. Sert hava koşullarının affedilmeyen engebeli bir ortamla birleşimi, savaşın her iki taraf için de zorlu olmasını sağladı.
İki kapsamlı kampanya iki farklı deneyim sunuyor. Bunlardan biri, Müttefiklerin eline geçen ilk büyük Alman şehri olan Aachen'e doğru ilerleyen Amerikan kuvvetlerine odaklanıyor. Diğeri ise Kampfgruppe Peiper'in Amerikan hatlarının derinliklerine doğru yaptığı ünlü yolculuğu tasvir ediyor. Ayrıca bir eğitim harekâtı, 25 bağımsız senaryo ve taktiksel zekanızı test edecek ve bu döneme ve zamana ait tüm hava durumu, arazi ve kuvvet yelpazesine kolay erişim sağlayacak çok sayıda Hızlı Savaş haritası da dahildir. Özellikler
Gerçek bir 3D ortamda taburda ve ölçeğin altında taktik savaş
Bireysel araçlara, ekiplere ve mangalara komuta edin
Moral, Deneyim ve Liderlik gibi "yumuşak faktörlerin" kapsamlı simülasyonu
Savaş Sisi, Tespit, Görüş Hattı, Komuta ve Kontrol ve Hedefleri gösteren yenilikçi sistemler
Eşsiz gerçekçi fizik, balistik ve savaş alanı efektleri
Her biri dövüş yeteneklerini gerçekçi bir şekilde etkileyen çok çeşitli hava ve ışık koşullarında savaşın
RealTime veya WeGo (sıra tabanlı) oyun için benzersiz hibrit sistem
Haritalar, senaryolar ve kampanyalar için tam özellikli Düzenleyici
Tek oyunculu ve baÅŸa baÅŸ oyun, E-postayla Oyna (PBEM) dahil
Alman ağır zırhının son dizisi ilk kez Savaş Misyonu'nda ortaya çıkıyor
Amerikan kuvvetleri ayrıca M36 tank avcısı da dahil olmak üzere çok daha gelişmiş zırhlara sahiptir.
Her iki tarafın dizilişlerindeki organizasyonel değişiklikler, en deneyimli CM oyuncularına bile yeni taktik zorluklar ve fırsatlar sunuyor
Kış havası ve ormanlık arazi, taktiksel deneyimi diğer tüm CM oyunlarından farklı kılıyor
Oyundaki Üç Bölge, Hollandaca, Fransızca ve Almanca aksanlarıyla havayı ayarlamaya yardımcı oluyor
1 m x 1 m çözünürlüğe sahip geniş haritalar, karmaşık arazilerde kısa ve uzun menzilli aksiyona olanak tanır
Binalarda açıkça simüle edilmiş kapılar, pencereler ve zeminler bulunur
Hava ve zemin durumu modelleme sistemleri, görünürlük ve hareketliliğin koşullardan dinamik olarak etkilendiği kuru güneşli günlerden çamurlu fırtınalı gecelere kadar her şeye izin verir. Bazı Savaş Görevi oyunları, Kış, İlkbahar ve Sonbahar hava koşullarının tamamını da içerir
Görüş Hattı ve Ateş Hattı ayrı ayrı hesaplanır, bu da bazen ateş edemediğiniz bir şeyi görebileceğiniz, bazen de göremediğiniz şeylere ateş edebileceğiniz anlamına gelir.
Askerin duruşu (yüzüstü, diz çökmüş, ayakta) tespit etme, korunma ve düşmanlarla çatışma yeteneği dahil her şeyi etkiler
Bir ulusun birimlerini organize etme şekli, onların savaşta nasıl performans gösterdikleri üzerinde büyük bir etkiye sahiptir; bu nedenle, belirli bir zaman noktasında oluşumları gerçek hayatta olduğu gibi doğru bir şekilde tasvir etmek için büyük çaba sarf edilir.
Aydınlatma, oyunda olduğu gibi gerçek hayatta da savaşı azımsanmayacak derecede etkiler. Doğru aydınlatma koşulları günün saatine, yılın saatine ve hava durumuna göre simüle edilir